Thursday, March 4, 2010

POSTER


Apa pandangan anda tentang poster ini?

Thursday, December 17, 2009

INDAHNYA BAHASA KITA

Entah siapa yang pun kerja....samaada bangsa kita sendiri atau bangsa asing.....tapi yang cacatnya adalah bahasa malaysia kita....
Nampak macam biasa sahaja dan remeh....tapi implikasi tetap ada kepada bangsa kita dan bahasa kita.....







"Renung-Renungkan"
Melihat Melalui Titik Hitam

Wednesday, December 16, 2009

Parlimen 66 vs 63

Bajet 2010 hampir tidak diluluskan, dan hampir berlaku pilihanraya

Utusan Malaysia Online - Parlimen

Wednesday, December 2, 2009

SATU KEJADIAN...........

Kejadian yang jarang berlaku pada manusia biasa,telah terjadi di sebuah cafe di Ibu Kota,tempat yang begitu besar di gelar 'pentas bertaraf antarabangsa.
berlaku pada tengahari,sewaktu orang tengah ramai untuk menjamu selera.

Perempuan : Bob
Lelaki : Sofia
perempuan : Bob
lekaki : Sofia
Kucing : Hanya Menoleh kiri dan kanan
Perempuan : Bob
Lelaki : Sofia (sambil mengacukan makanan)
Kucing : Menoleh kiri dan kanan lagi,rasa binggung memikirkan 'aku ini jantan ke perempuan'
Perempuan : Bob (Memberi makan)
Lelaki : Sofia
Kucing : mendiamkan diri (tengah makan sambil berfikir kot........)

Suasana sunyi seketika,kucing masih duduk tidak memperdulikan sesiapa walaupun namanya di panggil....sehinggalah kucing itu sedar bahawa dirinya seokor kucing jantan.....lantas bangun berjalan....

Kucing : criiiiiitttttttt.........crriiiiiiitttttt.....crrriiiittttttt........
Lelaki 2 : hahaahaahha....Kucing kencing kat kaki hang.....
lelaki : Celaka....kucing.....(dengan dialek Perak)
Kucing : berjalan dengan selamba tanpa rasa bersalah

Semua orang kat situ yang menyedari dan mengetahui perkara yang berlaku ketawa dan mengata-ngata (kutukla), ada yang memerhati kucing tadi kenapa dia kencing pada kaki (lelaki)rupa-rupanya kucing yang kencing tu adalah kucing jantan.

Lelaki : Rasa malu dan tidak hati (merungut-rungut sambil makan)
semua : masih ketawa dan mengutuk (sikit-sikit je)
Lelaki : (mendapat akal) miewww....mioww...miyaaaauuu...citttttt....citttttt...ciitttttt (sambil memegang kepala ikan seperti ingin memberi pada kucing tadi)
Kucing: berjalan menghampiri (tanpa berfikiran negetif)
lelaki : (telah bersedia) geeee...deee....buttttttt.....
Kucing : mailto:miiiiiii.....##&%$#....!@$#$%

Kucing di tendang, tak datang dah kucing tu....yang datang cuma kucing-kucing betina....sambil mengeliling kaki lelaki...bukan 1 ekor tapiiiiiiii 3 ekor sekali.....(macam madu tiga).
Tanggal 1 DISEMBER 2009 meninggalkan satu kenangan dan nama yang mungkin berkekalan sebagai 'BOB CAT' atau 'BOB KUCING' pada lelaki itu.

Monday, September 14, 2009

Cendi-kia-wan

Ni mengesahkan Seorang tukang perahu dan cendikiawan.Cendikiawan merantau dan sampai ke sebuah penempatan, cendikiawan harus menharungi sungai yang agak dalam untuk ke seberang.Cendikiawan itu berjumpa dengan tukang perahu dan meminta tolong untuk menyeberang.Didalam perahu tersebut, cendikiawan menanyakn kepada tukang perahu itu,

Cendikiawan : Kamu tahu tata bahasa?
Tukang perahu : Tidak tahu...
Cendikiawan : Kalau begitu kamu da kehilangan sebahagian dari kehidupan kamu.
Tukang perahu terdiam.......

Tiba2 angin kencang dan perahu terumbang ambing dan bocor, tukang perahu bertanya kepada cendikiawan.

Tukang perahu : Kamu pandai berenang ?
Cendikiawan : Tidak .. Aku kan cendikiawan
Tukang perahu : kalau begitu maafkan saya memberitahu bahawa kamu akan kehilangan keseluruhan hidup kamu

'MORAL' -"MELIHAT MELALUI TITIK HITAM"