Thursday, July 12, 2007

SAYANG........UMUR MASIH MUDA.......

Boleh di banggakan,kerana kehadiran penonton ke FTN 2007 makin bertambah-tambah, melegakan sesetengah pihak. Diharap ianya akan berterusan sehingga ke penhujung FTN 2007 nanti. Selain dari penyokong tetap FTN 2007 ada juga yang datang kerana kawan, melihat poster, promosi radio, ingin melihat, mengisi masa lapang, mencari maklumat, mencari rahsia bak kata pepatah "waktu berteater kau sahabatku, waktu festival kau musuhku" di olah dari filem "Jaguh Air Gemuruh".
lupakanlah pasal api dalam sekam apa yang penting biarkan luncai terjun dengan labunya........hahahahahhaha. Cuma apa yang sedih segelintir penonton yang datang menonton malas untuk berfikir apa masej yang ingin disampaikan dalam sesebuah persembahan...semuanya hendak di suap bulat-bulat.....orang melayu kita semua nak senang dan mudah.....dah la cam tu....nak bertanya malu....lagi la tak faham. walaupun sesi soal jawab diadakan oleh pihak penganjur supaya penonton boleh bertanya kalau ada yang terbuku dihati...seorang pun susah nak buka mulut.....mungkin takut terkeluar emas kat mulut..
Kesian kat penonton baru teater....semua nak yang senang dan boleh ketawa...nasib baik ada juru tanya soalan tetap FTN 2007....kalau tak mesti sunyi dan sepi laaaaa masa sesi soal jawab.
TA KEA LAGI JOGHO TEATER

5 comments:

Pegawai Khalwat said...

Ha ha ha....

Tajuk pun buat orang gelak.

Aku dah kata, show teater ni kena berkala. Baru orang makin ramai, makin mahu berfikir.

Bukan dua tahun sekali.

Butaseni@Wan Raja said...

ramai penonton yang takut jika soalan yang ditanya tu salah.dan ramai juga yang takut untuk memberi pandangan,nanti disalah tafsirkan pulak.tapi yang nyata sesi viva ini lebih menjadi landasan kepada penggiat seni yang macam bagus untuk tunjuk belang dengan membantai orang lain.walhyal orang tulah yang ya ya sangat mewarwarkan yang Persatuan LAnca Pulau Pinang lebih besar drpd persatuan teater di Pulau Pinang.Orang-orang macam nilah yang merosakkan persatuan dan melemahkan semangat penggiat-penggiat baru.tidak kurang juga dengan seorang tua yang dah expired(dulu pun tak popular yang nak tunjuk pandai.aku sangat benci dengan orang sikap macam ni.Kononnya superior di sini.

jinggo said...

wehhh......
dulu dia dapat banyak oscar award....
tapi simpan bawah katil saja..... dengan bangganya
si rambut kerinting berkata-kata....
tapi botak sikit kat tengah....

artisticklytouch said...

wei, hampa mengumpat sapa ni? bagi la gambaran yang lebih jelas, alah aku yakin orang yang kata persatuan lanca lagi besaq dari persatuan teater tuh tak reti buka blog ha ha

eh eh poster gambar pengarah yang dikempiskan perutnya ha ha

tahniah ex-housemate!! duit menang nanti boleh buat belanja kawin, eh silap, nikah! ha ha

lariiiiikkk!!!!

kerisLekuk7 said...

perut dah kempis sikit laaaaaaa.......
nak bagi gambaran pun susah sikit....org lama...era2 bangsawan dulu